Vergoedingen

• Fysio-R heeft contracten met alle zorgverzekeraars voor 2023 en óók voor 2024.
  • Als u alleen een basispakket hebt, dan heeft u geen vergoeding voor fysiotherapie en zal u een nota ontvangen (per mail) van Fysio-R.
  • Kinderen en jongeren tot 18 jaar hebben 18 keer fysiotherapie vergoeding uit het basispakket.
  • Fysiotherapie wordt vergoed als u een aanvullende verzekering naast het basispakket afgesloten heeft, kijk dit zelf even na. Ook kunnen wij dat op locatie samen met u bekijken. (U blijft zelf verantwoordelijk voor het controleren van uw pakket en de daarbij behorende voorwaarden)
  • De hoeveelheid behandelingen in uw aanvullende pakket zal afhankelijk zijn van de polis die u heeft gekozen.
  • Als u een fysieke klacht heeft hoeft u niet eerst naar de huisarts. Door de Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie kan u meteen een afspraak maken met de fysiotherapeut.
  • U vindt meer informatie over fysiotherapie op de site; www.defysiotherapeut.com
  • Chronische aandoeningen (voorkomend op de chronische lijst die door de overheid is opgesteld): de eerste 20 behandelingen komen uit de aanvullende verzekering (of wanneer u geen aanvullend pakket heeft, bent u zelf verantwoordelijk voor de betaling van de behandelingen). Vanaf de 21ste behandeling wordt de chronische zorg vergoed mits het eigen risico al is verbruikt. Mocht u uw eigen risico nog niet verbruikt hebben, wordt dit alsnog eerst aangesproken worden voor de kostendekking. (voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen of met uw verzekering)
  • Revalidatie na een operatie is mogelijk ook een indicatie voor een chronische aandoening. Vraag dit altijd even na bij Fysio-R, wij kunnen u daar antwoord op geven. Of vraag dit zelf na bij uw verzekeraar.
  • Mochten er zaken niet duidelijk zijn, stuur gerust een mail met uw vraag naar info@fysio-r.nl.