Dry Needling

Heeft u één van onderstaande klachten?

• Harde pijnlijke plek op een spier.
  • Uitstralende pijn.
  • Zenuwpijn.
  • (Langdurige) Hoofdpijn.
  • (chronische) Schouderpijn.
  • Kuitpijn (tijdens of na sporten).
  • Korte hamstringspieren.
  • Spierpijn na zwaar gesport te hebben.
  • Stijve spieren.
  • Bovenbeen of hamstringpijn wat niet weg trekt.
  • Chronische of acute rugpijn (met uitstraling) of lokale zeurende pijn.
  • (langdurige) Bilpijn.
  • Elleboogpijn.
  • Bewegingsbeperkingen in gewrichten zoals de schouder en nek.

Mogelijk kan onderstaande behandeling u helpen!

Dry Needling

Dry Needling bestaat al lange tijd en komt uit Amerika. In Nederland word deze behandelmethode steeds meer toegepast om harde, stijve en pijnlijke spierknoopjes te behandelen. Deze behandeling begint steeds populairder te worden bij mensen die met spierklachten naar de fysiotherapeut gaan. En dat is niet voor niks: je kan namelijk zeer snel resultaat bereiken. Vaak al bij de eerste behandeling! Fysio-R heeft veel ervaring met deze behandelmethode en zet deze al sinds 2012 met veel succes in bij cliënten die spierklachten en bewegingsbeperkingen hebben.

Hoe werkt Dry Needling?

Dry Needling is toepasbaar bij alle spieren van het lichaam. Stijfheid, strakke en harde structuren en spieren die pijn geven worden met dit concept behandeld. Als spierknopen lange tijd aanwezig zijn kunnen ze de doorbloeding van een spier verstoren waardoor klachten ontstaan.

Er word door de therapeut gezocht naar harde strengen in een spier die de klachten veroorzaken. Eerst gaat de fysiotherapeut voelen waar de betreffende pijnlijke plek zit. Met een acupunctuurnaaldje word de harde streng (spierknoopje) aangeprikt waar de pijn voelbaar was. Hier voelt u dan ook helemaal niets van, ook niet met het inbrengen van et naaldje! Als met het naaldje het pijnlijke knoopje geraakt word voelt u een zeer klein schokje. Dit noemen ze een ‘local twitch’ respons. Die respons is nodig om meteen resultaat te hebben. U kunt dit gevoel dan ook vergelijken met een beetje kramp in een spier. Daarna is het gevoelige knoopje weg en komt er weer doorbloeding in de structuur, het herstel is begonnen. Soms krijgt u een beetje spierpijn of een zwaar gevoel en dit kan maximaal 48 uur duren. Meestal is het op dezelfde dag al minder qua restklachten of gewoon al weg.

Voordelen van Dry Needling:

• Snel van de pijn afkomen, vaak al bij eerste behandeling verlichting!
  • Snel een grotere beweegbaarheid van het gewricht en de spier.
  • Bij de eerste behandeling resultaat.
  • Korte hersteltijd na behandeling.
  • U mag na de behandeling alles blijven doen zoals voorheen.
  • Dry Needling wordt vergoedt door de zorgverzekeraar bij een aanvullend pakket.
  • Vaak pijnloos, minimale intensiteit voor cliënt.

Herkend u klachten die beschreven zijn en komt u daar niet vanaf? Maak een afspraak met Fysio-R voor behandeling met Dry Needling en kom snel van het ongemak af.